Sanat, tarih ve kültürel mirasın teknolojiyle bütünleştiği noktada büyülü bir dünya bulunmaktadır. KÜMSA, bu dünyada, taşınabilir ve taşınmaz kültürel varlıklarımızı dijital ortama taşıyarak, gelecek nesillere aktarmak ve dünya genelindeki herkesin erişimine sunmak için bir platform sunuyor.
Platformun oluşturulmasında kullanılan teknolojik araçlardan biri WebGL2 ve bir diğeri de Three.js kütüphanesidir. WebGL2, Web Tabanlı Grafik Kütüphanesinin ikinci sürümüdür. Bu teknoloji, modern web tarayıcılarına 3D grafik renderlama yeteneği sağlar. WebGL2, WebGLin önceki sürümüne göre daha yüksek performans ve daha geniş bir özellik seti sunar. Böylece kullanıcılar, karmaşık 3D grafikleri gerçek zamanlı olarak tarayıcıda görüntüleyebilirler. Bu özellik, kültürel miras unsurlarını 3D olarak görselleştirmek için kullanılan bir araçtır.
Three.js ise, JavaScript dilinde yazılmış bir kütüphanedir ve WebGLi daha kolay kullanmamıza yardımcı olur. WebGLin kullanımını basitleştirerek, 3D dünyaların oluşturulmasını kolaylaştırır ve daha hızlı bir geliştirme süreci sağlar. Three.js, özelleştirilebilir sahneler, malzemeler, ışıklar ve daha fazlası gibi çok çeşitli özelliklere sahiptir. Bu projede, WebGL2 ve Three.js, Türkiyenin 3D sanal haritasının oluşturulmasında ve kültürel varlıkların dijitalleştirilerek bu haritaya yerleştirilmesinde kullanılıyor. Her ildeki tamamlanmış objeler, sanal harita üzerinde tıklanarak 3 boyutlu olarak incelenebiliyor. Bu, zengin ve etkileşimli bir deneyim sağlayarak, kullanıcıların kültürel mirası yeni bir boyutta keşfetmelerine olanak sağlıyor. WebGL2 ve Three.js kütüphaneleri, kültürel mirasın dijital dönüşümünü gerçekleştirme sürecinde önemli bir role sahip. Bu teknolojiler sayesinde, kültürel varlıkların sanal ortama taşınması ve geniş bir kitleye sunulması mümkün oluyor. Sonuç olarak, bu projede kullanılan teknolojiler, kültürel mirasın dijitalleştirilmesi ve dünya genelindeki herkesin erişimine sunulmasında önemli bir rol oynuyor.